Lazer Tedavi Nasıl Yapılır? - RotaryClinic

Lazer Tedavi Nasıl Yapılır?

Genellikle gözlük takmaktan rahatsız olan kişilerin kullandığı bir alternatiftir. Abartıldığı kadar zor bir operasyon değildir. Gözünde sorun olan kişinin bir ışık kaynağına çok kısa bir süre bakmasıyla operasyonu bitmektedir. İşte lazer tedavisi ile ilgili pratik bilgiler.

Öncelikle ameliyathane de bir ön hazırlık yapılır, hastanın gözüne bazı ilaçlar dökülerek göz ve göz çevresi uyuşturulur. Kişinin heyecanlanıp bir sorun çıkarmaması için kişiye sakinleştirici verilir. Kişi işlem sürecinde ne kadar sakin kalırsa o kadar başarılı bir operasyon geçirecektir. İyice sakinleştikten sonra lazer aletinin altına hasta yatırılır. Uyuşturulan bölge güzelce temizlenir, iki göz birden tedavi edilecekse bile iki göz için ayrı operasyon düzenlenmektedir. Operasyon boyunca kişinin gözlerini asla kapatmaması gerekmektedir. Bu yüzden dişli bir parça olan ekartörden yardım alınmakta hasta istese bile göz kapağını kapatamaz.

Lazer tedavisinde kişinin doktoruna güvenmesi çok önemlidir. Bu yüzden operasyon başlamadan doktor kişiye operasyonu anlatır. Göz bozuklukları korneanızdan kaynaklıdır, gözünüze tutulan lazer ile korneanız tıraşlanarak göz numaranız istenilen seviyeye getirilmektedir.

Lazer Tedavisinde Teknoloji

Lazer tedavisinde de teknoloji bir hayli ilerlemiştir. Lazer tedavisi sırasında kişi gözünü kaçırsa bile ışını gönderen makine bunu tespit ederek gözünü oynatmasını hesaplar ve tedavi sürekli devam eder. Makinelerin teknolojisi gittiğiniz hastaneye göre değişebilir. Bu konuda uzmanlara danışarak güvenilir klinik veya hastaneleri tercih etmeniz faydanıza olacaktır.

Lazer Tedavisi Hangi Hastalara Uygulanır

Her kişiye lazer tedavisi uygulanmamaktadır. Lazer tedavisi uygulanacak kişinin kesinlikle gözlük veya lens kullanması gereklidir. Aranan en önemli şartlardan birisi de kişinin 18 yaşından büyük olması veya 65 yaşın altında olmasıdır. Eğer gözlük numaranız iki sene içinde büyüme gösterdiyse maalesef bu işlem için uygun değilsiniz. Tercihinizi gözlük veya lensten yana kullanmalısınız. Bu saydıklarımız temel olarak bakılan ve sizin kendinizin kontrol edebileceğiniz verileriniz. Operasyona başlamadan gözün içi ve hastalıklar tamamen incelenmektedir. Lazer yaptıracak kişinin kornea dokusunun yeterli kalınlıkta olması, romatizma, diyabet gibi rahatsızlıkları bulunmamalıdır. Ayrıca gözlerinde başka bir hastalık (kornea sivrileşmesi, göz tansiyonu vb.) bulunmamalıdır. Operasyona başlanmadan yapılan ön muayene ve testler sonucunda göz yapısının operasyona uygun olup olmamasına doktorun karar vermesi gereklidir. Eğer ki kişi bu şartlara uygunsa lazer tedavisi isteğine isteği doğrultusunda başlanabilir.

Lazer Tedavisinde Ağrı Ve Acı

İnsanlar genelde bu operasyonda ağrı ve acı hissetmekten korkmaktadırlar. Göz bölgesine uygulanan solüsyonlar ve rahatlatıcı etkisi olan ilaçlar sayesinde kişiler hiçbir şekilde acıyı ve ağrıyı hissetmemektedirler.

Operasyon Gerçekleşti Nelere Dikkat Etmeliyim?

Operasyondan sonra hastanın gözü doktorunun belirlediği süre içinde kapalı kalabilir bu süre en az 2 en fazla 16 saat sürmektedir.

Operasyondan sonra göz sulanabilir, ağrıya bilir. Bulantı ve kusma gibi şikayetleriniz varsa hemen doktorunuza ulaşın.

Gözünüze dokunmamaya özen gösterin. Kontrollerinizi aksatmayın.