İmplant Tedavisi - RotaryClinic

İmplant Tedavisi

Herhangi bir sebeple kaybedilen dişlerin yarattığı boşluk sadece estetiği etkilemiyor, aynı zamanda bölgede fonksiyon kayıpları da meydana geliyor. Hem estetiğin sağlanması hem de dişlerin işlevini görebilmesi için yerine yerleştirilen titanyum malzemeden yapılmış ve adeta doğal bir diş kökü görevi gören vidalara implant adı verilmektedir. Sağlıklı dişlerde kayıp ve aşındırma meydana getirmeden yapılan bu tedavi, eksik dişleri tamamlamada tercih edilen en iyi yöntemdir.  Diş implant tedavisi fiyatları geçmiş yıllarda biraz pahalı olsa da teknoloji ve çeşitliliğin artması ile birlikte bu gün geçmiş yıllara nazaran daha ekonomiktir.

Diş köklerinin çene kemiği üzerinde büyük bir destek görevi bulunmaktadır. İmplantlar bu görevi üstlenmekte ve diş protezinin çeneden desteklenmesine yardımcı olmaktadır.

Diş implantı yapılma amaçları,

• Birden fazla diş eksikliğinin giderilmesi
  • Tek diş eksikliği tedavisi
  • Birden fazla dişe köprünün desteklenmesi
  • Tam dişsiz durumlarda çıkarılabilir protezlerin sabitlenmesi, amacı ile yapılır.

1952 yılında İsveçli bir ortopedi cerrahı tarafından geliştirilen İmplant tedavisi cerrahi bir işlemdir. Dolayısı ile sterilite ve işlem ile ilgili uzmanlık çok önemlidir.

Diş İmplant Nasıl Yapılır?

Basit bir cerrahi işlem olan diş implant tedavisi yapılırken dişin ne zaman çekildiği ya da çene kemiğinin ne kadar kalın olduğu değerlendirilmelidir.Yeni çekilen diş var ise, çekilen dişin yuvasında kemik kaybı olacağı için bir süre kemik dokunun iyileşmesi beklenmesi tavsiye edilir. Ön dişlere yapılan implantlara, çene kapatıldığında yük binmediği için risk oluşturmamaktadır ancak arka bölgedeki, çenenin yükünü taşıyan dişler için implantın sağlam ve kusursuz olması çok önemlidir. Çene kemiğinde herhangi bir problem yok ise, kemik kalınlığı ile orantılı bir şekilde implantı boyutu ve türü belirlenir, daha sonra özel cerrahi aletler ile bölgeye implant yuvası açılır ve implant bir vida gibi çene kemiğine yerleştirilir. Yerleştirilen implantın kemiğe kaynamasının akabinde (bu süre yaklaşık 6-8 hafta sürmektedir) implant üstü protez de yerleştirilip işlem sonlandırılır.

Diş İmplant Tedavisi Ne Kadar Başarılı?

Diş implant tedavisi son derece başarılı olan yöntemlerden bir tanesidir. Diş implantlarında %98 oranlarında başarı sağlanmaktadır. Uygun bir bakımla ve uzman bir ekip tarafından yapılan implant tedavisi ömür boyu dayanıklılık göstermektedir.

Diş İmplantı Tedavi Süreci

Diş boşluğu olan noktaya öncelikle lokal anestezi yapılmaktadır. Çene kemiğine, herhangi bir ağrı ve acı duyulmaksızın implant yerleştirilmektedir. İmplantların çene kemiğine yerleştirilmesi sonucunda kemik ile bütünleşmesi için 6 ila 8 hafta arasında beklemek gerekecektir. Bu süre sonrasında kaplama, kron ve var ise köprü yapılacaktır. Hastalarda cerrahi işlem sonrasında şişlik oluşması normal bir durumdur. Reçete edilen ağrı kesiciler kullanıldığında, operasyona bağlı ufak ağrılar da kontrol altına alınabilmekte ve konforlu bir süreç geçirilebilmektedir.