Diş Çürüğü Nasıl Geçer? - RotaryClinic

Diş Çürüğü Nasıl Geçer?

Her yaştan kişinin sıkıntı çektiği sorunlardan birisi olan diş sorunları en sık görünen enfeksiyonlardandır. Şekerli yiyecekler diş çürüklerinin artmasına neden olur. Dişe yapışan plaklar çürük oluşumuna sebep olan en büyük etkendir. Bu plaklar fırçalama yöntemi ile atılmaması takdirde bakteri sayısı artar ve oluşan asit atıkları nedeniyle diş yüzeyindeki çürük durumları meydana gelir.

Diş Çürüğü Tedavisi

Diş çürüğünün başarılı bir şekilde tedavi edilebilmesi için düzenli kontrollerin yapılması gerekmektedir. Çürüğün şekli ve boyutuna göre yapılacak işlem değişiklik göstermektedir. Diş doktorluğundaki gelişim ile sadece çürük dokusunun temizlenerek diş kaybı olmadan tedavi etmek mümkün. Ayrıca estetik restorasyonlarla da tedavi edilebilmektedir.

Diş Beyazlatma İşlemi

Günümüzdeki estetik beklentinin önemli bir seçeneği de diş beyazlatma işlemidir. Diş beyazlatma işlemi basit bir şekilde diş doktorlarının günlük rutin işleri arasına girmiştir.

İmplant Tedavisi – RotaryClinic

Diş Beyazlatma Nedir

Diş yüzeyinde çeşitli nedenlerden oluşan (sigara, kahve, çay, yaş) organik ya da inorganik renklenmelerin diş beyazlatma jelleri sayesinde beyazlatma işlemidir.

Diş Çürüğü Nasıl Geçer?

Herhangi bir diş eti rahatsızlığı olmayan herkese uygulanabilecek bir işlemdir. Hekim kontrolünde yapılması gerekir. Hamile ve ya emziren kadınlara beyazlatma işlemi yapılması önerilmez.

Koruyucu Diş Doktorluğu

Koruyucu diş doktorluğu ilk dişlerin ağızda çıkmasından itibaren başlamaktadır. Çocuğunuzun ilk dişinin çıkması ile beraber diş doktorunuza götürmeyi ihmal etmeyin. Doktora ne kadar erken giderseniz çocuğunuzun dişleri o kadar sağlıklı olur.

Diş Doktorunun Koruyucu Tedaviye Katkısı

Diş fırçalama, diş ipi kullanımı ve flor uygulamalarının hepsi diş sağlığının korunması için uygulanan yollardır. Bunların dışında da tedaviler de vardır. Örnekle, fissür örtücü vb. uygulamalar doktorlar tarafından uygulanan yollardır.

Diş Aşınmaları

Diş yüzeyinde meydana gelen bu aşınmalar birçok nedenden ötürü oluşan doku kayıplarıdır. Sert diş fırçalama, olumsuz alışkanlıklar (diş sıkma vb.) gibi nedenler örnek verilebilir.

Gülüş Tasarımı

Diş hekimlerine en çok gelen tedavilerden biriside gülüş tasarımıdır. Bu tedavi çeşitli nedenlerle estetik açıdan kötü gözüken durumlar (diş kaybı, diş şekli) düzeltilerek görünüm açısından hastayı memnun etmektir. Estetik uygulamaları lamina veneer, tam seramik kronlar ve zirkonyum gibi kaplama maddeleri ile yapılabilmektedir.